ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

ABU - ASALKAN BUKAN UMNO

My Exchange Banner

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Outright online bookkeeping for just $9.99 / mo!

Saturday, March 10, 2012

Ruang...waktu dan sepi

Unknown | 4:42 AM | Best Blogger Tips

Do You Like This Story?





Ruang...waktu dan sepi




Sepi....ahh! terlalu menusuk kalbu
aku semakin parah, semakin hilang kekuatan diri
kecewa....
ketandusan....
kesunyian.....
keseorangan tika ini
Oh malam, haruskah aku terusan begini?
terjawabkah definasi ungkapan ini......


Aku mengintai kotak kotak ruang dan waktu
tika sepi mengamit dan melambai sanubari
diri ku jadi tidak menentu....!
Arrrggghhhhhh…! aku tega, aku pasrah pada ruang dan waktu 
kerana ruang dan waktu adalah hayat ku
yang mampu menyuntik kekuatan


Oh! ruang.....
kau setia mendengar setiap keluhan 
yang berkarang dan berumbi disegenap ruang hatiku
aku sunyi.....kelangsungan abdi sepi
kesepian azali meronta hatiku
ketulusanmu aku miliki dan aku tega


oh! waktu.....
kenapa menyiksakan..... 
kenapa memarahkan.....
kenapa melemaskan..... 
namun kehadiranmu aku tega walau memeritkan


Oh! sepi.....
ungkapan abadi
kesetiaan ruang dan waktu
keterampilanmu tegar
walau menyiksakan, memarahkan dan melemaskan
aku abadikan jua
untuk kau bertahta dijiwaku 


Ya! allah....aku pasrah kenyataan
akan ku untai waktu waktu seadanya
logika nostalgia yang harus ku dampingi
untuk sisa sisa penghayatan dipenghujung ini
aku manusia kerdil, tersurat lagi tersirat




March 10, 2012   4:07am
Photobucket


0 comments:

Post a Comment

Recent Comments

Blogger Gadgets